25 augusti 2011

Två Gratitude till

På bussresan till Borås hade jag med mig avslutet på min andra Gratitude. Den blev klar medan vi väntade på maten på Jensens Bøfhus. I stickväskan fanns även garn till Gratitude III.
Garnet, två nystan Merinogarn färgat rätt nyligen. Upptäckte
dock att det blev en skarp kontrast mellan de två nystanen,
så jag färgade om hela sjalen i vinrött innan den blockades. 
Jag tror denna färgen är bäst på mig, men garnet kunde vara
av högre kvalitet. Gav bort den blå.
Gratitude III är stickad i ett garn jag hade tänkt sticka I:an i: angoramix.
Men färgen var pudrat rosa, inte min färg. Försökte tvinga på den mera färg, lila, men
liksom alpacka verkar angora ha svårt att ta syrafärg. Det blir pudrade pasteller.
IIIan är här oblockad, har 35 blad. I o II har 28 blad.
Här kan du se hur blekfisig jag blir i pudrade färger, men jag gömmer den till ngn annan.
IIIan blockad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar