9 augusti 2011

Stickor, sjal mm

Fick idag fyrkantiga stickor och en dito virknål från Limmo-design. Jag har inte testat ännu. 

Men jag tänker göra det till Gratitude, Lisas fina sjal. Har färgat angoramix från Raches kaningård inköpt på smådjursutställning i Alingsås nån gång 20065-06. Härvan ligger på tork ihop med några andra, mest tvåtrådiga ullgarner (sist i setet finns två tidigare färgade alternativ, Koigu-typ och silke). Färgen tog inte som jag ville. Garnet beter sig ungefär som alpacka brukar när jag ska färga det. Färgerna blir pudrade och pudrade färger blir helt fel på mig, måste ha starka färger. Tvekar nu om jag ska ta den eller ngt annat. Hjälp mig gärna välja på min Ravelry

Medan garnet torkar stickar jag I-snoddar eller virkar en kant på min snabbkofta som i övrigt är klar. Bild kommer. Garnerna är nu torra. Lisa som gjort mönstret tyckte jag skulle ta det blå-turkosa, så får det bli. Det är ett enkelt garn. 100 gram turkos Wendy Merino som färgats över med blålila syrafärg.
Men först lite mat o koftan. Brinner så att få börja med sjalen, men då kommer en nästan färdig kofta att ligga där o anklaga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar