9 augusti 2011

Andra ledtråden klar

Den kom i mailen i natt, dvs natten till måndag och är nu stickad. Ledtråden till Stephen Wests mysteriesjal Tror inte jag bryr mig om att sticka den i alpaca. Har tagit bort den från mitt projekt på Ravelry. Väl många trådar som bryts och måste fästas. Garnet till denna upptäckte jag hade olika tjocklek, Det rödlila är tunnast, men det märks eg inte så mycket då jag stickar med samma sticka. Nu har jag fått kläm på intarsian och borde kanske ha börjat från början, men ser det nu som en testsjal. Evt åker jag o skaffar mig Semilla på Tummelisa garn, så jag får ett mera spänstigt garn att jobba med. Får se?
Nu får vi vänta en vecka till på nästa ledtråd, men då ska vi få ett större sjok att sticka. Här har Stepjen West en liten "tutorial" för den allra första lilla triangeln i rätstickning, som han tydligen har på fler av sina sjalar.
På koftan är jag på andra ärmen. Sen ska den få kanter runtom i något, virkat, stickat, med färre trådar eller I-snoddar. Får se där med!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar