18 november 2011

Vantar till halstuberna

Stickade ett par enkla vantar för att matcha den halstub jag själv behåller och för att göra slut på färgen Odon i garnet Puro - det  på mudden. Plommonträd har jag flera nystan kvar av. Jag la upp 48 maskor på fyrkantiga stickor nr 3,5 och stickade fyra omgångar dragspelsmönster (se beskrivning på tidigare cowls/halstuber), huvudfärgen i "dalarna" och Odon på de avigstickade "höjderna". Den första vanten stickade jag i tisdags på stick-caféet på Stora Holms säteri anordnat av Tummelisa garn. Den andra gjorde jag klar när jag kom hem. Mycket snabbstickat och är väldigt nöjd med dem. Älskar garnet.
Just när jag skulle kolla på min Iphone på Facebooks virtuella stickcafé i tisdags ropade Petra O från Tummelisa upp mitt namn. Jag hade vunnit första sponsorvinsten. Blev väldigt förvånad, det hör inte till vanligheterna att jag vinner ngt, så jag frågade, "menar du mig"? Är ganska van att förväxlas med andra Ulla Holm, så därför har jag ett "M" mellan för- och efternamn. Vinsten var från Coats: två nystan Regia Sockgarn, design Kaffe Fasset + stickor och mönster.
Dessförinnan hade jag givetvis handlat: ett nystan Rauma finullgarn av vardera vitt och svart till nästa Karin Kurbits mössa/vantar, fyrkantiga strumpstickor i storlekar jag inte hade, granna maskhållare och Clara Falks mönster till vanten Riga. Väldigt mysig kväll med god mat och trevligt sällskap vid öppen brasa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar