18 november 2011

Starkt modifierad kurbitsmössa

 Det var kul att sticka i mitt regnbågsgarn. Så när den galna, glada mössan var klar igår började jag på en annan med samma garn, men med Lima i vitt från Drops - som verkar ha samma tjocklek som Puro. Tänkte att jag kunde testa med 4 istf sex mönsteromgångar av Karins Kurbitsmössa. Givetvis skulle jag tvingas modifiera höjden oxå. Sagt o gjort, på Kyrkbybibliotekets stick-café i går började jag med resåren, fortsatte till ganska sent hemma och blev klar till TV1s morgonsoffa. Den är väl så där i stympningen av mönstret upptill och en rejält stor mössa med baskerstuk. Så jag stickade först en I-cord runt resåren för att hålla in lite. Och sen stoppade jag den i tvättmaskin på 30 grader vanlig tvätt. Just nu tjuter maskinen att den är klar. Ska bli spännade att se om jag förstört alltihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar