31 juli 2011

Uppdatering 9, diverse halsdukar o sjalar

Under våren har jag även blivit klar med några halsdukar eller sjalar, oftast stickade på bussen. Stjärnhopen i Visjögarn som jag bloggat om tidigare blev klar i slutet av april. Den är fin, men känns rätt mastig och kanten drar ihop den lite. Blev inte så mycket bättre av att bloggas, men den går nog att använda i vinter.
Inspirerad av Elizabeth Zimmermanns Knitting around (har både bok och dvd) stickade jag en Dickie von Beethoven, i Novitas Puro, blomsteräng, oxå det i mittten av april, jättekul. EZ är ett geni vad gäller rätstickat.
Skickade efter mer Puro från Tiinas garn och stickade en halsduk i färgställningen Vågor och mönstret One Row Handspun Scarf. Den blev klar 24 juni och passade till en mössa jag stack i vintras. Nu är de skänkta till min väninna, när vi var på yoga-retreat.
One row mönstret var kul att sticka. Jag kombinerade det med möbiusen Justify av Lynne Vogel i Puro blomsteräng. Den är skänkt till en amerikansk väninna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar