18 juli 2011

Award från Bondmoora i stan

Kära Tilda, jag blev sååå glad då i Mars när jag fick denna award av dig! Tyvärr har jag inte bloggat sedan dess då jag fick ett jobbinhopp mars-juni. Mina kära vänner har svårt att låta mig gå i pension, vilket ju iofs är mycket trevligt.

Kom igång igen med stickning o garnfärgning i juni. Det har du säkert sett på on-line stickcaféerna, dels värdsidan och tisdags- och onsdagssidorna. Kanske har du även kollat kollat projekten på min ravelry? Håller på att katalogisera mitt garnlager, vilket tar tid, då man inte kan påstå att det är säskilt litet.

Jag lovar er som följer min blogg att försöka bli mer synlig här oxå.

Men nu till det supersvåra att välja vem som ska få awards av mig. Här kommer tre av väldigt många som ger mig inspiration:


För färgglädjen, lusten i att färga garn och finurliga mönster.

Som outtröttligt inspirerar stickerskor med olika stickknep i både Sverige och annorstädes då hon arrangerar sammankomster på facebook, i hennes torp och på stickläger, allt inspirerande redovisat både i hennes blogg och på hennes ravlery.

Ingrids funderinger leder hela tiden framåt, från underfundig free-form stickning och färgning av ull och garn till att spinna de mest fantasieggande garnskapelser. Kolla även hennes projekt och hanspunna garnlager på ravlery.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar