17 oktober 2011

Peerie Flooers

De småblommiga vantarna blev klara för en vecka sedan. I lördags la jag upp till en mössa oxå som blev klar i morse. Bottengarnerna var som sagt inte de som rekommenderas i mönstret. Jag har inköpsstopp o måste använda vad som finns i lagret. På mitt Ravelry kan du se vilka garner jag tog istället. Använda tunnare stickor till vantarna än i mönstret, då jag stickar löst. De blev i mitt tycke för långa och tummen ganska smal. Till mössan använde jag rekommenderade stickor, men stickade den lilla modellen, då jag tror mina garner är tjockare än originalets. Mössan blev perfekt i storlek. Och vantarna är ljuvliga med angora i mudden. Kommer att använda den idén till fler vantar.



2 kommentarer:

  1. Jättefin som mössa också. Det är verkligen ett intressant mönster

    SvaraRadera