22 februari 2011

SY & INSPIRATIONSMÄSSAN VÅR 2011 i Göteborg

25-27 Februari, Kajskjul 8 (GÖTEBORG)
FRE 10.00-19.00 LÖR 10.00-17.00
SÖN 10.00-16.00

Det lär INTE, FÅR INTE, bli mer garn denna gång, men Tygaffärens och Italienska modetygers stånd lockar mig.  Min tygstash är än så länge överskådlig. Men då jag anmält mig till en quiltkurs i april via Föreningen Göteborgsslöjd är jag rädd att den kan växa oxå. 
Just nu, med innehav och färskt behärskande av overlock och coverlock, är jag mest intresserad av att finna tunn ylletrikå av funktionstyp. Har googlat ett otal gånger och finner det förvisso hos Myllimuksut i Finland, men ett redan dyrt tyg (OK, såg nu att de rear, får kanske tänka en stund till) blir inte billigare med frakt från utlandet och då kan man närapå lika gärna handla Icebreaker i sportaffärer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar