11 februari 2011

Godis / Candy



Candy hat, originally uploaded by bildlek.
  
Jag kallar denna mössa Godis eller Candy. Blev klar 01.00 i går natt. Stickad i Novitas Huopanen turkos och Puro Blomsteräng. Ville ta ut svängarna mer än på de i tisdags genom att sticka åt de olika sidorna innan flätsvängarna. Men de aviga emellan blev inte så snygga. Men varm är den med dubbla trådar inuti. O reliefverkan är kul.
Efter mina resor och en dag igår med mitt ljuvliga (vattenkoppiga) barnbarn + vädret är jag fortfarande enormt emotionellt trött så jag orkar inte sticka efter andras komplexa mönster, utan det blir mössor där jag experimenterar med flätor, två färger och Novitas Puro. De  får bli som de blir. Av misstagen lär jag mig vad jag inte ska göra nästa gång. 

I några år hade jag en lång "slippa-tänka-självmönstrande-sockar"-period. Nu verkar mössor ha tagit den rollen. Vantar tycker jag är tråkiga att sticka, trots att det finns så många kuliga mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar