27 september 2011

Blektes men...

...jag tänker inte ge upp. Körde toparna väldigt kort stund i torktumlaren. Ska köra 20 min nästa gång som anvisningen säger. Kanske skulle jag ha fixerat med strykjärn? Sköljde i vatten m ättika. Tvättade sedan i fintvätt. Det är ändå rätt snyggt med det lite urblekta. Men jag ska testa fler gånger. Kanske ska det vara andra pennor??? Finns Sharpie markers i Sverige. Får kolla på nätet. Det ser ut som om markeringarna med de första pennorna sitter bäst.
Om inte annat kan man göra kuliga bakgrunder för broderi som inte ska tvättas. Och Letrasetpennorna är underbara till annat.
Tillägg vid midnatt: Sharpie markers FINNS i Sverige, men det ställe som har fler färger än svart, rött, grönt o blått tar lika mycket som för mina Promarkers. Fann ett set med 12 Sharpies på ebay.se för 125 inkl frakt, så jag har beställt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar