3 augusti 2005

Sjalen är klar & en länk till en Klee-sjal

Ser du mitt misstag? Märkte det själv först när jag var klar. Annars var detta lättstickat och ju inget nytt. Barbro Wilhelmsson har länge haft mönster till en sådan sjal på sin blogg. Men jag ser fram emot Iris bok och andra mönster. Jag skulle vilja kunna sticka in en V-ringning med korta varv på en cerise top jag håller på med. Vitsen med Iris metod är att man inte plockar upp maskor eller tar av tråden eller behöver sy ihop ngt efteråt.
Multi. dir. scarf finished
Apropå sjalar, handmålat och lyxgarn, kolla in länken till en "Klee-sjal" (min favoritkonstnär) i cashemere som du kommer till om du klickar på rubriken. Var kan man köpa ofärgad cashmeregarn i Sverige utan att ruinera sig?

2 kommentarer:

  1. Modular knits är alltså inte samma teknik som i boken om Dominostickning?

    SvaraRadera
  2. Nej, det är det inte. Besläktat, men man slipper plocka upp maskor. Titta på http.www.artyarns.com så ser du bilder på tutorials som du även kan beställa.

    SvaraRadera