10 augusti 2005

Sick-sack scarf påbörjad

Jag fick idag (dvs igår, det är över midnatt nu) nästa mönster av Iris Schreiner i vår "multidirectional knitting group" eftersom jag gjort klar nr 1 (den turkosa). Mönster innehåller även varianten "diamonds". Gruppen har nu 413 medlemmar och det kommer hela tiden till nya - o alla väntar vi otåligt på Iris bok. De i USAt har kunnat gå till bokhandel och få den.
Modular zig-zag scarf started
Jag grävde fram två garnalternativ ur mina garnlådor, 2 hg ull som jag regnbågsfärgade i vintras och detta som legat där i 20 år. Två 50 grams nystan Pinguin: Iroise: 40 % mohair, 30 % ull och 20 % akryl (som jag idag hade varit utan) Garnet är ljuvligt mjukt, men jag borde ha kunnat räkna ut med öronen att det inte skulle räcka långt. Så här långt kom jag med första nystanet. Får se om jag kommer på ngt???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar