30 december 2004

Mössa till halsduken o nya färgningar



Fick ihop en mössa med dragspelsstuk till halsduken som jag stickade innan gipset togs. Den är lite ojämn, men garnet är ju så mångfärgat så det gör inte så mycket. Fem räta, fem avig varv. Ökning på första (10-12 m) o femte varvet (11-13m) av andra omgången räta maskor. Minskning när det känns lagom att göra det på de räta omgångarna, första och femte varven omvänt mot ökningarna. Sedan en maska mindre mellan minskningarna, dvs 10, 9, 8, 7 osv..
Lapel flower on my hat
Blomman är från home.comcast.net/~thewoolpeddler, där jag inte kunde låta bli att beställa ännu mera garn. Utan gips att blöta ner kunde jag igen färga garner. Detta är överfärgat Baby Merino från Garnstudio köpt via Tradera.
Overdyed baby merino
Detta garn heter Cork. Det är väldigt mjukt. Fick det som välkomstpresent från Rowan när jag blev medlem. Färgen var dock potatisgråbrun. Här har det fått lite mer färg.


Detta var 400 gram ljusblått mohairgarn som jag köpte från England via ebay för 3.70 pund + 1.75 i frakt
Overdyed mohair

3 kommentarer:

  1. Jag är verkligen imponerad av dina färgade garner! Du borde skaffa en leverantör av riktigt bra garn (i klass med Koigu) och starta egen färgning och försäljning. jag ställer mig i kön, bara jag har råd...

    SvaraRadera
  2. Tack för den komplimangen! Jag har haft små tankar åt det hållet - kanske en tidig pension???

    SvaraRadera
  3. I love the hat with the flower on its so pretty. How much would you sell one for??

    SvaraRadera