8 februari 2013

Loppisköp

Jag har givit mig köpstopp under 2013 - i synnerhet vad gäller garn - och har lyckats hålla det ganska bra hittills. Undantagen är mycket få. Dit hör eventuella småköp, efter inre samvetsprövning, på mitt lokala loppis i Nya Lundby kyrka. Om jag lyckas låta bli att köpa ngt tar jag ändå en fika för 15 kr, kaffe med tilltugg, ofta hembakt. Har blivit betydligt bättre än jag var förra året på att låta bli att handla, då jag for runt till alla möjliga loppisar i stan och fyllde våra dyra kvadratmetrar med en massa eventuella projekt.

Men idag föll jag dit igen. Halva priset på ytterkläder och tröjor, i syfte att få plats med vårkläder. Fick med mig hem en förvisso omodern, men knappt använd kappa i en fin färg och ljuvligt tyg: 70 % ull, 10 % cashmere och 20 % nylon.
Ser inte någon förslitning runt fickor, ärmhål eller ärmar. Kommer att plocka bort axelvaddarna, tvätta den och försöka klura ut hur jag ska få modellen att funka till en kappa/jacka/dräkt som blir kul att använda.
 Det blev oxå två tröjor i 100% bomull à 10 kr styck, den mörka från Stenströms, den ljusa?. De är fabriksstickade i så pass tjockt garn att det borde gå att repa upp och att sen pimpa dem på ngt sätt med ny stickning till tröjor, kjolar eller klänning till våren. Färgning? Vi får se, tar det som en kul utmaning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar