27 november 2010

Videos till patentstickning i två färger

Det finns fler videos med patentstickning/Brioche knit som du når via länken ovan. De använder olika stickstilar. Här har jag bara tagit med de som intresserar mig vad gäller stickning med två färger, helst runt. Kvar står för mig att få koll på ökning och minskning. En bra sida är Nancy Merchants websida
Jag har även skaffat hennes bok Knitting Brioche men har ännu inte fått kläm på ökning o minskning. Ska testa dock. Vill kunna sticka hennes baskrar, men de börjar på toppen och efter flera försök gav jag upp. Vill även sticka hennes scarf Rodekool (rödål?)på Knitty, men i betydligt tjockare garn, finska Novitas Puro i färgen Frostnatt som jag fann hos en svensk (första?) återförsäljare på webben: Tiinas garn. Blev så inspirerad av alla Novita-garner så jag beställde lite av varje för att kolla och känner mig mycket nöjd med både garn och service. Jag beställde ena dagen och fick leveransen nästa dag. Dit kommer jag att vända åter - trots att jag borde ha köpstopp på garn. Priserna är oxå utmärkta.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar