18 juli 2005

Sista omgången grytfärgat i senaste färgorgien klart.

Hej, jag har inte postat något sedan 23 maj. Du får kolla den här bloggen nerifrån ,dvs sedan maj. Har under maj/juni gjort fem utlandsresor. Och har även skriverier som jag borde ägna mig åt.
Men jag har inte kunnat avstå från stickning och färgorgier. I synnerhet som vädret är utmärkt för sådant. Nu har jag flera påbörjade men oavslutade stickprojekt. De nya färgningarna ger massor av idéer.
Klicka på bilden och kolla i setet med Zenit så ser du längst ner alla mina nya färgbilder.
wool
Men jag har i alla fall avslutat tre spontana projekt: två scarves i rayon och två ponchos i ull/bomull. Skulle bara testa att sticka med en tråd bomullsgarn o en tråd ullgarn (sockgarn i en). Det var så roligt o lätt att det blev två ponchos, den ena somrig, den andra höstig. Du ser dem längre ner. Klickar du på dem får du fler detaljbilder. Färgerna utomhus blir inte riktigt bra på bild alla gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar